Groot of klein beschrijf

channelzero
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Groot of klein beschrijf

#1 , 22 nov 2018 20:03

Hallo,
Rond nieuwjaar hebben wij ons een ander huis gekocht. Er werd ons groot beschrijf( 10% van de aankoopsom) aangerekend. Ons huis is echter van bouwjaar 1968, en voldoet eigenlijk niet meer aan de huidige behoeften,ik bedoel het moet geïsoleerd worden, de elektriciteit moet worden vernieuwd,de keuken en badkamer moeten worden vernieuwd, het dak moest worden hersteld, de dakgoten zijn lek,...
Nu hoorde ik vandaag vertellen dat een groot beschrijf ook een klein beschrijf kan worden als de woning niet meer aan de huidige normen voldoet. Klopt dit verhaal? Mocht blijken dat dit zo is, kunnen we dan het verschil terug vorderen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
polk
Berichten: 437

#2 , 22 nov 2018 20:47

Klopt dit verhaal?
Nee

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 22 nov 2018 23:41

Of u groot dan wel klein beschrijf diende te betalen, hangt af van het KI (kadastraal inkomen) van de betreffende woning. Grootste voorwaarde is dat het KI minder moest zijn dan 745 €. Staat van de woning verandert niets aan dat tarief. Dat zit normaal wel in de koopprijs verwerkt.
Ondertussen is dat systeem van groot en klein beschrijf afgeschaft.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”