Verlies klein beschrijf+boete

Ahm3et
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verlies klein beschrijf+boete

#1 , 22 nov 2018 19:53

Hallo

Ik heb vandaag een aanslagbiljet registratiebelasting gekregen van de Vlaamse Belastingdienst. Hierop staat vermeld dat ik niet binnen de 3 jaar ben ingeschreven op het adres en ook het huis niet bewoond heb binnen de 2 jaar. Hierdoor krijg ik een factuur van tegen de €12000. Ik ben volop aan het renoveren en elke cent dat ik verdien steek ik in het huis bij wijze van spreken om er zo snel mogelijk in te kunnen gaan wonen. Ik heb hier ook heel veel facturen van om het eventueel te bewijzen.

Zoals ik al zei steek ik elke cent in mijn huis dus heb ik ook geen gespaard geld staan om de €12000 factuur even tussendoor te betalen. Wat kan ik doen? Ik doe alleen maar mijn best om alles zo snel mogelijk in orde te krijgen en dit komt nu aan als een bom... :cry:

Aub advies

Groeten
Ami

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 22 nov 2018 19:58

Beste

U heeft bij de aankoop klein beschrijf gevraagd. De voorwaarden daarvoor staan duidelijk in uw akte.
U kan in gesprek gaan met de administratie maar de regel is duidelijk en was u bekend....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 22 nov 2018 19:58

Dit had u moeten weten toen u het huis kost. De belasting had u sowieso moeten bijbetalen, de boete had u nog iets aan kunnen doen. Vraag een afbetalingsplan aan.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 23 nov 2018 13:56

en weet dat de belastingsdienst geen meerjaren afbetalingsplannen toestaat.

Ik vrees dat u niet onder deze boete zal uitkunnen. De voorwaarden voor het verlaagde tarief zijn duidelijk en door u niet nageleefd helaas

Plopkoeken
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 nov 2018 09:07

Dit had u moeten weten toen u het huis kost. De belasting had u sowieso moeten bijbetalen, de boete had u nog iets aan kunnen doen. Vraag een afbetalingsplan aan.
Wat had de persoon in kwestie kunnen doen?

Ik twijfel namelijk zelf om mijn klein beschrijf binnen de 3 jaar terug te verkopen... vandaar mijn vraag :)

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 26 nov 2018 10:48

Dit had u moeten weten toen u het huis kost. De belasting had u sowieso moeten bijbetalen, de boete had u nog iets aan kunnen doen. Vraag een afbetalingsplan aan.
Wat had de persoon in kwestie kunnen doen?

Ik twijfel namelijk zelf om mijn klein beschrijf binnen de 3 jaar terug te verkopen... vandaar mijn vraag :)
Ik dacht dat de boete wegviel als u zelf regulariseert en de belasting bijbetaalt, maar nu doet u mij twijfelen dat ik het verwar met iets anders.

Terug naar “Kopen”