aankoop woning

Albrecht
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

aankoop woning

#1 , 21 nov 2018 19:35

Beste,

Ik en mijn vriendin willen een woning kopen.
De prijs is overeengekomen op 172 500 euro. Ondertussen is de verkoopovereenkomst getekend geweest op het immo kantoor dat werd opgesteld door onze notaris. De overeenkomst is door beide partijen getekend geweest zowel door ons (de kopers) als de tot op heden eigenaars (verkopers).
Bij de aanvraag van de lening is er ook een schatting geweest op vraag van de bank en de woning is geschat op 186 000 euro. Nu hoorde ik van de tot op heden eigenaars dat ook hun bank een espert hebben aangesteld om de woning nogmaals te schatten.

(De woning werd 3j bewoond en gerenoveerd door het koppel maar nu gaan ze uit elkaar, Ze hebben de woning toen gekocht voor 155 000 euro en een renovatielening aangegaan van 55 000 euro)

Daarbij heb ik toch een vraagje bij

Kan de bank van de eigenaars zeggen dat de verkoop niet meer door gaat voor dit bedrag omdat het te weinig is?

thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 21 nov 2018 19:49

Die bank heeft aan de vorige eigenaars in totaal € geleend, op basis van hypotheek. Zij zullen ervan uitgegaan zijn dat dat wel de waarde zou zijn na de verbouwing. Laat ons stellen dat er nog een openstaande schuld is van zo'n 185 à 190.000 €. Zij willen natuurlijk dat geld terug. In eerste instantie door de opbrengst van de verkoop. Maar als dat niet lukt, moeten zij dat geld van de lening op een andere manier recupereren. maar zij kunnen die verkoop normaal niet tegenhouden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 21 nov 2018 20:12

Hmm

Neem maar van mij, simpele ziel, aan dat de bank de hypotheek niet zal lichten voordat ze de laatste euro gezien en ontvangen hebben. Tenzij natuurlijk de verkopers andere waarborgen kunnen stellen, of met andere fondsen terugbetalen.
En als het pand bezwaard blijft met hypotheek, zal het extra moeilijk zijn om de notaris te verleiden tot het verlijden van die akte.

Reclame

Terug naar “Kopen”