Grens arbeider

Patrickgijselinck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Grens arbeider

#1 , 06 nov 2018 18:04

Geachte.


Ik heb de belgische/nederlandse nationaliteit(van origine en in mijn hart ben ik belg).
Ons(mijn vriendin en ik) hebben een huis gekocht die op ons beide namen staat in zuifrankrijk(le gard),we hebben geen samenlevingscontract.
Door meerdere redenenen (relatieprobleem,ik ben daar niet meer gewenst etc...)moest ik daar weg want mijn gezondheid lijd er enorm onder,zij blijft daar met haar 3 kinderen tot het huis verkocht is maar dat gaat nooit gebeuren met de veel te hoge vraagprijs waarin zij! niet wil zakken.

Mijn vraag is:als ik in belgie wil blijven en werken en 2e verblijfplaats in belgie ,wat zijn mijn rechten en plichten t.o.v. ons gekochthuis in Frankrijk want ik wil mijn deel van het huis niet kwijtgeraken of andere eventuele problemen krijgen.
Na mijn gesprek gisteren met een advocaat zei deze dat als ik plichten verzaak zou ze een juridische procedure kunnen beginnen tegen mij kunnen beginnen,omdat die brieven aankomen op mijn franse adres kan ik dan ook niet reageren wat mij ook al in problemen kunnen brengen,helaas kon die advocaat mij niet verder helpen

In het kort:wat zijn mijn plichten/rechten i.v.m regelmatig moeten aanmelden als ik langere tijd verblijf buiten Frankrij,wat/hoe/waar.
,indien ik geen antwoorden vind moet ik terug naar mijn franse domicile hopend dat ik werk vind want bijna al mijn geld zit in het huis.

Hoogachtend.
Patrick Gijselinck

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”