Voorkooprecht

SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

Voorkooprecht

#1 , 31 okt 2018 09:15

Hallo, graag had ik over de mogelijkheden bij volgende situatie:
Mijn beide ouders (80+) huren van mij een appartement in blok van appartement die nu volledig in ons privaat bezit is, mijn ouders bezitten zelf geen vastgoed.
Mijn echtgenote en ik willen investeren in een ander pand en om dit deels te financieren overwegen we de verkoop van het huurappartement aan mijn ouders, zij zijn trouwens ook vragende partij. Dit heeft voor hen ook fiscale voordelen.

Nu willen wij wel voorkooprecht wanneer bv beide ouders komen te overlijden of wanneer de langstlevende bijvoorbeeld naar een rusthuis gaat. We willen eigenlijk vermijden dat er later discussie ontstaat tussen mij en de andere erfgenamen (broers) over wat er met dat appartement moet gebeuren. Het liefst zouden wij natuurlijk dit terug in de portefeuille nemen zodat het gehele pand weer één geheel is.
Kan dit in een verkoopakte opgenomen worden? Dus dat wij het recht hebben om het appartement terug aan te kopen nog voor de langstlevende overleden is maar bijvoorbeeld het pand verlaten heeft naar een rusthuis ? Of dat wij bv het recht hebben om het pand te beheren (soort bewindvoerder?) tot de langstlevende sterft en daarna het voorkooprecht van toepassing is?

thx

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SomTingWong
Topic Starter
Berichten: 136

#2 , 31 okt 2018 09:21

Bewindvoerder zal geen optie zijn bij nog goede geestelijke gezondheid voor zo ver ik lees...

Reclame

Terug naar “Kopen”