Rooilijn en innameplan

H.VDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Rooilijn en innameplan

#1 , 28 okt 2018 07:49

Beste,
Vorig jaar in juli 2017 ontving ik een aangetekend schrijven van de dienst openbare werken van mijn gemeente. Het betrof de aankondiging van een wijziging van de rooilijn, samen met een piepklein plannetje met voorstel van oude/versie nieuwe rooilijn. De inplanting van mijn huis was niet aangegeven. Maw onmogelijk uit te maken wat de impact zou zijn.
Zoals aangegeven in het schrijven ben ik de wijziging gaan inkijken op de technische dienst van de gemeente. Helaas hadden de technici daar hetzelfde plan, zonder inplanting. Een van mijn bezorgdheden waren de septische put en de waterput geimpliceerd . De landmeter van de gemeente is zelf langsgekomen om op te meten of de rooilijn deze putten niet zou doorkruisen. Ik heb telefonisch bevestiging gekregen dat er geen probleem zou zijn.Na deze bevestiging zag ik dan ook geen reden om bezwaar in te dienen.
Bijna een jaar later kwam de overnameprocedure met grotere en duidelijkere plannen (op mijn vraag). De rooilijn blijkt nu wel de putten te kruisen. Aangezien ik geen bezwaar had aangetekend, valt er echter niet meer te discussieren.
Mijn vraag: wat kan ik nog doen? Is het normaal dat bij een wijziging van rooilijn er niet duidelijk wordt aangegeven dat putten etc geimpacteerd zijn?
met dank

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”