1/4 huis verkopen

Rida
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

1/4 huis verkopen

#1 , 26 okt 2018 17:05

Hallo

Ik heb 1/4 van een huis geërfd en ik wil er vanaf.
De andere erfgenamen wonen in de woning zelf.
Ik heb met hen gesproken of iemand die woning wil aannemen ( dat ik het aan hen schenk), maar ze weigerden.
Wat kan ik nu doen om er vanaf te komen?
Is het vekopen van mijn deel ook een optie? En komen ze erachter als ik mijn deel verkoop?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 okt 2018 17:17

Veel geluk bij het verkoop van 1/4 van die eigendom aan een vreemd persoon. Als je al iemand kan vinden die hierin wil meegaan, zal je een basisakte moeten laten opstellen , en mogelijks ook nog een opsplitsing van gezinswoning naar meergezinswoning.

bosprocureur
Berichten: 6858

#3 , 26 okt 2018 17:20

Natuurlijk komen ze dat te weten. Hoe zou je trouwens verkopen zonder het te laten zien?

En nog belangrijker, wie, o wie, zal bereid zijn om een goede prijs te geven voor een kwartje van een huis? En hoe zou die filantroop dan aan enige opbrengst geraken?

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 26 okt 2018 17:24

In het geval dat mava105 vooropstelt zou het misschien nog kunnen, dus als het een meergezinswoning zou betreffen. Maar ook dan ga je nog moeilijk een min of meer aanvaardbare oplossing bereiken.


Is een , desnoods gedwongen, verkoop voor u een optie om uit onverdeeldheid te geraken?

eylis
Berichten: 8842

#5 , 26 okt 2018 19:44

Ik neem aan dat de andere erfgenamen u maandelijks vergoeden voor het bewonen en gebruiken van uw 1/4e deel van de woning. Want dat moeten ze eigenlijk wel.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 26 okt 2018 20:01

Over welk type van woning gaat het? Een eengezinswoning of een appartementsblok, met meerdere appartementen. In dit laatste geval zou het wel kunnen lukken.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 26 okt 2018 20:01

Over welk type van woning gaat het? Een eengezinswoning of een appartementsblok, met meerdere appartementen. In dit laatste geval zou het wel kunnen lukken.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 26 okt 2018 20:01

Over welk type van woning gaat het? Een eengezinswoning of een appartementsblok, met meerdere appartementen. In dit laatste geval zou het wel kunnen lukken.

Oude Belg
Berichten: 3192

#9 , 27 okt 2018 11:38

Is een , desnoods gedwongen, verkoop voor u een optie om uit onverdeeldheid te geraken?
U kan toch een openbare verkoop eisen om uit onverdeeldheid te treden (als er geen vruchtgebruik is)? Dan moet u het niet gratis wegschenken...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Kopen”