Huis gestript bij overhandigen sleutel

Marlies TT
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Huis gestript bij overhandigen sleutel

#1 , 22 sep 2018 19:45

Goeieavond

Ik heb als alleenstaande een klein huisje gekocht waar er nog wat in moet gewerkt worden.
Bij de compromis stond alles er nog.
Bij het overhandigen van de sleutel heb ik moeten merken dat de pelletkachel werd meegenomen en het badkamermeubel met lavabo.
Mag dit zomaar? Wat kan. Ik er tegen doen?
De kachel was het enige verwarmingsmiddel in de keuken. Er werd nog geen CV geplaatst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 22 sep 2018 20:04

Een kachel is niet onroerend door bestemming, want ze staat los (op uitzondering van de schouwaansluiting) Men mag ze dus meenemen. Het speelt geen rol dat het maar het enige verwarmingstoestel was in huis. Vroeger was er dikwijls maar 1 kolenkachel in huis.
Voor een badkamermeubel met lavabo is dat anders. Door de aansluiting aan riolering en waterleiding is die onroerend door bestemming geworden, en mag dus niet worden meegenomen . Waarschijnlijk was die ook met schroeven in de muur vastgemaakt.
Stuur verkopers een aangetekende brief en zeg hun dat die lavabo, in goede staat, er binnen de xx dagen terug dient geplaatst te worden, aangesloten aan afloop en waterleiding. Indien niet zal je de verkopers in verzoening moeten roepen voor de vrederechter.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#3 , 22 sep 2018 20:21

Beste

Ook de kachel kan onroerend door bestemming zijn. Zie post hieronder.
Ik zou dus beiden vermelden in je schrijven.

https://www.livios.be/nl/bouwinformatie ... estemming/
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Marlies TT
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2018 20:50

Dat is toch zever van verplaatsbaar of niet? Als je het zo stelt is echt alles verplaatsbaar

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 23 sep 2018 12:22


Terug naar “Kopen”