Bod intrekken

Darion
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

Bod intrekken

#1 , 21 sep 2018 11:41

Hallo

Wij brachten een bod uit maar denken erover om dit eventueel in te trekken.
Het is nog niet aanvaard, de verkoper neemt een afwachtende houding in aldus de makelaar.

We hebben een opschortende voorwaarde mits het verkrijgen van een lening en op het bod staat een duur van een week.

Er staat wel op dit bod formulier volgende:

De ondergetekende weet en erkent dat dit document hem tot de aankoop van bovenvermelde eigendom verbindt op voorwaarde dat de eigenaar deze voorwaarden aanvaarden.

Ingeval van niet naleving van deze aangegane verbintenis, zal deze verkoping van rechtswege ontbonden zijn en zal een schadevergoeding van 10% op de biedprijs gevorderd worden.


Als ik het juist heb kunnen we het bod intrekken want nog niet aanvaard? Het niet naleven is toch pas als verkoper het bod ook aanvaardt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38607

#2 , 21 sep 2018 12:56

'en bod geldt voor een week'
dus na die week geen bod meer als niet aanvaard.
Ook moet u positief antwoord hebben van bank of minstens drie negatieve.... maar dat kan nooit op één week.

Darion
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 sep 2018 13:03

'en bod geldt voor een week'
dus na die week geen bod meer als niet aanvaard.
Ook moet u positief antwoord hebben van bank of minstens drie negatieve.... maar dat kan nooit op één week.

Dus intrekken zonder kosten voordat het bod vervalt kan of niet?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 21 sep 2018 13:09

Niet voor het einde van die week.
Contract is contract ...

Darion
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 sep 2018 08:22

Niet voor het einde van die week.
Contract is contract ...

Wanneer de lening dus niet rond komt dien ik ook geen schadevergoeding van 10% te betalen?

Meeboo
Berichten: 1488

#6 , 22 sep 2018 15:00

inderdaad aangezien het een opschortende voorwaarde is

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 sep 2018 15:32



Wanneer de lening dus niet rond komt dien ik ook geen schadevergoeding van 10% te betalen?.
Normaal vraag men dan 3 attesten van 3 banken dat je geen lening kan krijgen.

Zeggen ja ik krijg geen lening dit pakt bij geen enkele makelaar, de attesten moeten voor gelegd worden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Kopen”