Bouwgrond met schatting

tdeckers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bouwgrond met schatting

#1 , 19 sep 2018 11:11

Tien jaar geleden is mijn grootmoeder overleden. Zij heeft een bouwgrond nagelaten aan mijn ouders en 3 nonkels en tantes. Deze bouwgrond is de hele tijd onaangeroerd blijven liggen. In tussentijd is één van mijn tantes terecht gekomen in een juridische vechtscheiding. In 2007 zijn mijn ex-nonkel en tante uit elkaar gegaan. In 2013 heeft mijn ex-nonkel de grond laten schatten. De waarde van de grond in 2007 was AA.AA euro en waarde in 2013 was BB.BB euro (ongeveer 10% meer dan in 2007).

Momenteel hebben mijn vrouw en ik interesse om de bouwgrond over te kopen van mijn ouders en 3 nonkels en tantes. Alle familieleden zijn akkoord met een bod van AA.AA euro, maar mijn familieleden hebben schrik voor mogelijke juridische gevolgen van mijn ex-nonkel.

Alvast bedankt voor tips, suggesties,...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2018 11:26

Als u met ex-nonkel bedoelt dat hij was getrouwd met een dochter van uw grootmoeder, dan heeft hij met heel de zaak niks te maken. Tenzij hij bij de erfenis via testament aangeduid was als erfgename, is het uw tante die geërfd heeft. Erfenissen gaan niet op in de huwelijksmassa.

Reclame

Terug naar “Kopen”