Huurkoop

Cataleyo
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Huurkoop

#1 , 08 sep 2018 19:38

Dag leden,

Zou graag een woning willen kopen maar een hypothecaire lening zit er niet op aangezien mijn loon niet zo hoog ligt, veel mensen raden me aan om een huurkoop woning te zoeken..

Enige verschil natuurlijk is dat de woning pas je eigendom is na de laatste afbetaling en dat kan waarschijnlijk pas na 15 a 20 jaar zijn..

Maar hoe is dat in zijn werking? Dus als ik het goed begrijp betaal je gewoon je huur zoals normaal, alleen word er een deel van je huurgeld gebruikt als een afbetaling van het huis, toch?
Maar als er een deel van je huurgeld je huis ermee word afbetaald, ben je dan het andere deel van je huurgeld kwijt?




Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 08 sep 2018 20:31

Cataleyo

Als je al eens begint met in google te zoeken naar 'wat is huurkoop' en 'voor- en nadelen huurkoop' dan zal je ettelijke dossiers en pagina's informatie terugvinden.
Of verwacht je daar hier een samenvatting van?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Cataleyo
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2018 21:16

Cataleyo

Als je al eens begint met in google te zoeken naar 'wat is huurkoop' en 'voor- en nadelen huurkoop' dan zal je ettelijke dossiers en pagina's informatie terugvinden.
Of verwacht je daar hier een samenvatting van?
In Google heb ik zeker wat informatie opgezocht maar het is nog steeds een beetje onduidelijk, daarom dat ik het hier stel.. En ja waarom ook geen samenvatting? Dit is toch een openbare forum?

Nog een fijne avond verder

Reclame

Nicolas2020
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2018 08:31

Al eens gaan horen voor een sociale lening bij het Vlaams Woningfonds of de VMSW? Als je huis niet te veel waard is en je loon ligt niet te hoog kan je in aanmerking komen. 2% rentevoet, ongeacht de afbetalingstermijn (max. 30 jaar). Schuldsaldo niet verplicht voor alleenstaande.

Terug naar “Kopen”