Schatter

wouter92
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schatter

#1 , 30 aug 2018 15:47

Hallo,

Een tijd geleden vonden mijn vriendin en ik ons huis dat we wilden kopen. Na enkele problemen te hebben overwonnen konden we uiteindelijk de compromis tekenen. In die compromis staat dat wij 4 weken tijd hebben om onze lening in orde te krijgen. Nu wil de bank een schatter naar het huis sturen, maar laat de verkoopster deze niet toe. Na lang aandringen mag de schatter toch langskomen, maar dit op de laatste dag van onze termijn van 4 weken. Kan dit zomaar en wat kunnen wij doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 30 aug 2018 16:55

Ik denk niet dat je de verkoper kan verplichten een schatter toe te laten in zijn of haar woning.

Ik vermoed dat je met "onze termijn" verwijst naar de opschortende voorwaarde voor het krijgen van een lening?
Aan de ene kant, heb je bewijs (schriftelijk) dat de verkoopster dit niet toestond ?
Aan de andere kant, hebben jullie ook andere banken gecontacteerd ? Vermoedelijk volstaat de weigering van 1 bank niet om de opschortende voorwaarde in te roepen.
Als jullie al van 2 andere banken een weigering hebben, kan ik me wel voorstellen dat die schatter wel van belang is, maar dan nog zou ik een andere bank contacteren, en zorgen dat ik een derde weigering op zak heb...
Of je kan de verkoper vragen om de periode met een week of twee te verlengen omwille van de late komst vd schatter.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Kopen”