immo: kan ik mijn voorwaarden stellen?

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

immo: kan ik mijn voorwaarden stellen?

#1 , 30 aug 2018 11:14

Mijn huis staat te koop. Natuurlijk word ik gebeld door immo, terwijl ik duidelijk geen immo wil. Reden: die verkopen toch onmiddelijk aan het laagste offerte. Toen ik een huis kocht, via immo, was ik de eerste persoon die het huis had gezien. Ik deed een bod. Het was het laagste waaraan het agentschap mocht aanvaarden volgens contract. En dat is dus aanvaard geweest, dik tegen zin van de eigenaar natuurlijk. Waarom had ik een agentschap nodig, zei ze? Groot gelijk. Dus, indien ik toch met een agentschap zou werken, op niet exclusieve basis, kan ik voorwaarden in het contract stellen? Een prijs waaronder absoluut niet mag gegaan worden, zelfs al betekent dat minder commissieloon voor hen. En dat elk bod eerst aan mij moet voorgelegd worden. Ik wil ook geen te koop bord in mijn tuin, want de gepensioneerde buurman verveelt zich dood en valt iedereen lastig. Kan ik dit ook eisen? Dank voor advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 30 aug 2018 11:25

vragen kan altijd.... als een immo hierin meewil zal van kantoor tot kantoor afhangen

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 30 aug 2018 11:42

Met een makelaar in zee gaan betekent niet noodzakelijk dat zij biedingen in uw plaats mogen aanvaarden. Als ze daar geen mandaat voor hebben, dan moet ieder bod aan u worden voorgelegd en dan kan u vrij beslissen met welke koper u in zee wil gaan.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Kopen”