Aankoop met verkoopbelofte

hana
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aankoop met verkoopbelofte

#1 , 29 aug 2018 19:47

Geacht

op 6 februari 2018 heb ik een aankoopbelofte getekend, zodat we in juli van de nieuwe wet kunnen kunnen genieten.
de afspraak was toen ook dat we in juli een compromis gaan tekenen en de definitieve verkoop in december.
maar de verkoper wilt nu zijn geld sneller, hij wilt nu 25 september al definitieve verkoop. Maar mijn lening is nog niet inorde en we hadden eerst gezegd liever tegen december, zodat mijn huis hopelijk tegen dan ook verkocht geraakt. zodat we geen overbruggingskrediet moeten nemen.
Mijn vraag is nu heb ik het recht om te vragen achter een verkoopcompromis dat we eerst die moeten tekenen.
want een verkoopbelofte was maar 5 maanden geldig.Mag ik nu nog van Notaris veranderen we hebben dezelfde als die van de verkoper.
alvast bedankt
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 29 aug 2018 22:51

U mag altijd van notaris veranderen. Maar verandert dat iets aan het feit dat er na 6 februari al bijna 7 maand verlopen zijn.

Hebt u al op een of andere manier gebruik gemaakt van dei aankoopbelofte , met andere woorden is er iets dat de verkoper verplicht om de verkoop aan u nog te laten doorgaan?

Ellixhirion
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2018 08:20

U zegt een aankoopbelofte te hebben getekend en dat er een afspraak was om in juli een compromis te tekenen, Ik vermoed dat dit dan ook gebeurd is? Staat er in de compromis dat de effectieve verkoop (akte tekenen) dan ook doorgaat in December?

Indien de compromis nog niet getekend is, is de aankoop belofte al overschreden, we zijn bijna september... en dus per definitie geld deze niet meer? Lees nog goed u examplaar na over eventuele breken of annulatie van de belofte.
Waarom bent u bij dezelfde notaris als de verkoper? Had de makelaar dit aangeraden?

Reclame

hana
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 aug 2018 23:41

Bedankt voor uw snelle reactie. Nee in juli is er geen compromis getekend. Ik heb ook gezegd dat de verkoopbelofte niet meer geldig is, dan heeft ze me vandaag gebeld om te vragen dat ik langs moet komen om het te verlengen. Ik wil een compromis en geen verlening van mijn verkoopbelofte. Zodat het verlijden van akte naar december verplaatst kan worden.Ik wil als kooper pas in december, verkooper wilt 25september. Heb ik recht om die datum te wijzigen. Heb ik recht om een compromis te vragen om te tekenen. En geen verlening van verkoopsbelofte.
Bedankt voor u hulp
Mvg
Hana

hana
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 aug 2018 23:51

We hebben dezelfde notaris omdat we het huis van ons buren kopen. Notaris is van onze omgeving.
Daarom dat ik nu denk om v notaris te veranderen.

Terug naar “Kopen”