verkoop bij scheiding

medinosaurus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

verkoop bij scheiding

#1 , 24 aug 2018 13:45

Hallo,

Samen met mijn papa en vriend (nu ex) bezitten we een groot huis, ieders 1/3e.
Door onze scheiding willen we nu het huis verkopen, het huis staat nu 10 maanden te koop en er is amper interesse noch een bod...
Mijn papa zou blijven als ik hem uitkoop of mee verkopen als het verkocht is.

Ondertussen doen we aan birdnesting voor de kinderen, zij verblijven thuis en wij wisselen week om week van woonst.
Voor even ging het wel, niet makkelijk aangezien ik zowat overal op de zetel sliep en nergens een thuis had... nu 10 maanden later is de situatie nog steeds dezelfde.
Mijn ex wil niet zakken in prijs, niemand is geinteresseerd en ik kan hem aan die prijs niet uitkopen.
Wat kan ik doen? Gedwongen openbare verkoop? Wat zijn de voorwaarden en wat de gevolgen...

Mvg
M

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 06 sep 2018 13:49

Hebt u al via immo getracht te verkopen of via een notaris?
is er een schatting gemaakt door immo /notaris of schatter?

medinosaurus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2018 15:41

Via Immo - gaan nu net wederom veranderen. Schatting was 580K - zijn gestart met verkoop aan 630K om dan nu bij 575K gestrand te zijn.

Mvg

Reclame

medinosaurus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 sep 2018 15:41

Schatting door beedigd schatter, immo en notaris - allen 580K

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 07 sep 2018 17:37

Alle drie exact dezelfde uitkomst ? Wisten ze van mekaar?

Dat gelijklopend cijfer is mij wat te mooi om waar te zijn. ik geloof wel in toeval, maar toch...

medinosaurus
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 sep 2018 10:38

Toch was het zo, de beedigde schatter koos mijn ex. De notaris is via mij en immo via papa- was in ieders voordeel om een correcte schatting te hebben.

Mvg

bosprocureur
Berichten: 6853

#7 , 10 sep 2018 11:04

Dus geen georchestreerde schatting. Toeval bestaat nog.

Bizar. Correcte prijszetting (volgens de geijkte methodes neem ik aan), en toch geen beweging, laat staan een bod of verkoop.

De prijs maakt wel dat het wat buiten het bereik van de gemiddelde woningzoeker valt. Misschien toch eens kijken of er speciale nadelen, of beter nog extra positieve elementen zijn, die in de publiciteit kunnen in het licht gezet worden; open bezoekdag, aanbieden via TV programma …. Ik zeg maar...

Een andere makelaar met een frisse kijk op het geheel ?

Terug naar “Kopen”