Mag de notaris je kosten aanrekenen na een verkeerde berekening, ondanks dat de akte verleden is?

Kris-C
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag de notaris je kosten aanrekenen na een verkeerde berekening, ondanks dat de akte verleden is?

#1 , 22 aug 2018 18:24

Dag allen

Onlangs is de akte van ons huis verleden geworden. Alvorens heeft de notaris een document/offerte naar ons verstuurd met de bedragen
die overgemaakt diende te worden alvorens de akte zou verleden kunnen worden. Wij hebben dan al deze bedragen ook netjes en tijdig betaald.
Echter belde me deze vandaag op dat er een verkeerde aankoopprijs in rekening werd gebracht in dit document en hier dan ook nog 7% registratie kost op betaald dient worden. Dit zou een totaal van €963 zijn incl. registratiekosten. In de ondertekende akte staat wel de juiste aankoopprijs vermeld.
Echter is dit 1 van de vele fouten gemaakt door hun, die ook door hun rechtgezet dient te worden. lijkt me logisch?

Mijn vraag is nu: kan de notaris ons dit na het verleiden van de akte nog aanrekenen? en indien we niet betalen, kan deze dan de getekende akte achterhouden tot dit bedrag overgemaakt is?

Ter info: de verkoper heeft ondertussen wel het afgesproken bedrag ontvangen, enkel de notaris zit nog met een schuld van €963 die ze aan ons vragen nog te betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 22 aug 2018 18:30

Als dat een materiële fout is, wat het blijkt te zijn, moet u dat betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Kopen”