Containerwoning landbouw/bos gebied

YDM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Containerwoning landbouw/bos gebied

#1 , 20 aug 2018 19:48

Hallo

Mijn droomwoning is een containerwoning: 2 zeecontainers tegen elkaar, isolatie, elektriciteit, meubilair, verf,... alles erop en eraan.
De locatie waar ik die woning wil hebben is iets moeilijker.

Ik zou graag een groot stuk grond kopen (minstens 2 hectare), dit omtoveren tot een bos, met in het midden mijn containerwoning.
Op die manier zou ik zeer afgelegen kunnen wonen.
Het probleem is uiteraard de kostprijs: Ik kan onmogelijk 2 hectare bouwgrond kopen, om maar twee containers op te plaatsen.

Is het mogelijk dat ik agrarisch gebied koop en voor enkele vierkante meters toestemming krijg om twee containers te zetten, met als doel erin te wonen?
Zou ik bijvoorbeeld een deal kunnen sluiten dat ik ergens anders een stuk bouwgrond in de plaats laat omruilen tot landbouwgebied?
Of zou de gemeente me erin steunen, wetende dat ik een groot bos aanleg?

Alvast bedankt voor de toelichting.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KJ86
Berichten: 2663

#2 , 20 aug 2018 22:59

In Vlaanderen is het onmogelijk om een constructie op te richten in een bos. Als ik u was zou ik uitkijken naar een perceel recreatiegrond waar permanente bewoning is toegelaten. Dat soort percelen liggen bijna altijd in goed uitgeruste verkaveling met veel buren. Als je wat geluk hebt, kan je een perceel aan de rand van de verkaveling bemachtigen, de akkers erachter opkopen en op die manier uw droom realiseren.

Je kan uiteraard ook een bouwgrond kopen en de akkers er rond systematisch bijkopen.

PS. Twee hectaren bos maken kost maar € 90 000, € 80 000 voor de aankoop van de landbouwgrond en € 10 000 voor de aanplant. Waarschijnlijk kan het nog een pak goedkoper, want de grond mag van slechte kwaliteit zijn. Er is altijd wel een type boom die floreert op te natte of te magere grond.
Probeer dat idee te realiseren en laat het wonen achterwege.

Reclame

Terug naar “Kopen”