notaris wil zelf kopen - kan dit deontologisch?

drongo92
Topic Starter

notaris wil zelf kopen - kan dit deontologisch?

#1 , 24 mar 2008 21:42

Hoi, na officiele schatting wil de notaris die de nalatenschap regelt zelf van de erfgenamen het huis kopen dat wordt nagelaten. Deze geven hun woord. Het huis is dan nog niet te koop gezet. De prijs die ze kunnen krijgen ligt echter veeel hoger dan ze op dat moment vermoeden (ligt aan de kust), vandaar dat de notaris het zelf wil kopen natuurlijk (al dan niet om het later met pak winst te verkopen of er zelf een goede zaak aan te doen).
Kan dit zomaar, deontologisch?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 23 apr 2008 21:35

Ik denk dat dit perfect kan, maar dat het deontologisch misschien niet kan. Dus ja...als hij daar geen gêne over heeft (waarom zou hij. Kan er NOG RIJKER mee worden - nooit genoeg :roll: ), dan zal hij dat wel doen.

Als ik die erfgenamen zou zijn, dan zuo ik niet zo stom zijn om te verkopen aan mijn eigen notaris, want dat heb je toch onmiddellijk door? Hoe stom kun je zijn :wink: .

Vergeet niet dat er veel notarissen zijn met vele eigendommen. En die hebben ze zeker niet gekocht bij een bevriende notaris. Wees gerust.

Dus zet de woning gewoon te koop of verkoop zeopenbaar en je zal wel zien dat ze er veel meer kunnen uitslaan. Er zijn grote bouwheren genoeg die aan de kunst wel één of ander groots project willen opzetten.

En dikwijls moet je nog het meest oppassen voor je eigen notaris. Inderdaad...deontologisch niet correct, maar "deontologisch" is dan ook alleen maar een 'woord' zonder meer.

Hou ons op de hoogte...

Reclame

Terug naar “Kopen”