provincie eist voorkooprecht voor mij eigendom met welke argumententen kan ik mij verzeten

rodriguezpepe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

provincie eist voorkooprecht voor mij eigendom met welke argumententen kan ik mij verzeten

#1 , 24 jun 2018 10:39

De provincie Oost/Vlaanderen heeft onze eigendom van recreatiegebied naar bosgebied omgezet en eist een voorkooprecht
voor die eigendom.
wij willen onze verzeten tegen de voorkooprecht welke argumenten kunnen wij gebruiken voor deze zaak.
De voorkooprecht is niet in onze akte van de notaris geschreven.

Dank U bij voorbaat . M Rodriguez.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2018 10:45

wat is de reden dat u dit voorkooprecht niet wil? Voorkooprecht komt pas ter sprake als er een compromis is, dus als iemand het stuk grond wil kopen.

Dus, als u het stuk grond verkoop aan persoon A en je zet in de compromis een verkoopprijs van 100.000 euro, dan kan de provincie het kopen aan 100.000 euro in plaats van persoon A.

Daar ondervindt u toch geen nadeel van? Verkocht is verkocht, en aan de prijs in de compromis...

Reclame

Terug naar “Kopen”