compromis beslag

Kennyv29
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

compromis beslag

#1 , 21 jun 2018 11:26

Beste,


Wij hebben een maand geleden een compromis getekend om een rwoning te kopen. Deze verkoper is zelfstandig en het huis is dan ook eigendom van zijn zaak. We hebben elk onze notaris aangesteld en ik heb mijn voorschot als waarborg laten noteren op de rekening van onze notaris. Omdat we al wat geruchten hadden opgevangen hebben we onze notaris de opdracht gegeven om al wat op te zoeken over de hypothecaire toestand en wat blijkt er ligt beslag op het huis. In de compromis staat vermeldt dat het goed zuiver en vrij moet zijn dus daar maak ik me niet zozeer zorgen om. Alleen vroegen we ons af of de bank (we vermoeden dat de lening niet afbetaald wordt) ons voorrang zal geven omdat wij al een compromis hebben ondertekend? Of gaan ze direct over op openbare verkoop? We hebben het huis gekocht aan marktwaarde maar we weten niet hoeveel schuld er is bij de verkoper en of onze afgesproken prijs de lading wel zal dekken. Wat zijn mogelijke scenario's? Kan ik zelf bij bepaalde instanties licht gaan opsteken over de hypotheek en beslaglegging want onze notaris heeft het nu enorm druk en ons dossier wordt wat opzij gezet terwijl we graag willen weten of dit huis het onze zal worden.

Alvast bedankt
Kenny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 21 jun 2018 11:53

Zover ik weet zou een eigenaar, wiens goed onder beslag ligt, niet langer zelf het beschikkingsrecht hebben over dit goed, met andere woorden zou hij geen geldige verkoopsovereenkomst kunnen ondertekenen.

Iemand ?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 jun 2018 12:17

Wanneer werd het beslag op de woning gelegd? Wanneer werd de compromis ondertekend?I

Reclame

Kennyv29
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2018 16:11

Beste,


Dit is de notaris nog aan het uitzoeken. Wij hebben nog uitdrukkelijk aan verkoper en makelaar gevraagd of er schulden waren waarop ze duidelijk bevestigd (mondeling) dat alles vrij van schulden is.

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 21 jun 2018 16:17

Even afwachten dus.

Terug naar “Kopen”