Elektrische keurin

Gunter123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Elektrische keurin

#1 , 16 jun 2018 21:46

Beste in de woning die ik ga kopen zijn de kabels van de verlichting nog met stof rond mag dit van de keuring

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 jun 2018 23:18

neen dat mag niet, deze zijn hopeloos verouderd en het risico op brand is bijgevolg navenant

Gunter123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2018 10:41

Bedankt voor de reactie. Heb juist met iemand gebeld die bij keuring werkt deze man zegt dat deze wel mogen en niet kunnen afgekeurd worden! Als de woning voor 1981 gebouwd is. Voor brand ook zeker geen gevaar

Reclame

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 17 jun 2018 12:06

Heb vorig jaar nog een herkeuring gehad na 20 jaar. In mijn woning is er nog een deel met dergelijke oude draad, en attest is 100 % goedgekeurd, terwijl de keurder deze draad goed gezien heeft. Het betreft mijn volledige zolder, (bj 1950) vanwaar er een aftakking gemaakt werd naar mijn buitenunit van de airco. Plan en eenddraadschema werden aangepast. Met de juiste zekeringen is er geen probleem.

Terug naar “Kopen”