BEN IK ALS NIEUWE EIGENAAR VAN EEN HANDELSPAND,VERPLICHT VAN EEN HANGENDE GESCHIL OVER TE NEMEN?

LEVENT
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

BEN IK ALS NIEUWE EIGENAAR VAN EEN HANDELSPAND,VERPLICHT VAN EEN HANGENDE GESCHIL OVER TE NEMEN?

#1 , 09 jun 2018 11:52

BEN IK ALS NIEUWE EIGENAAR VAN EEN HANDELSPAND,VERPLICHT VAN EEN HANGENDE GESCHIL OVER TE NEMEN? Kan ik veroordeelt worden in de plaats van de vorige eigenaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2018 11:56

Is het een vennootschap dat je overneemt ??

Als je een vennootschap overneemt dan neem je alle schulden en tegoeden ook over, als ook de geschillen !

Anders natuurlijk niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jun 2018 12:30

Iets meer uitleg. Waarover gaat dit geschil? Het antwoord kan zowel 'ja' als 'neen' zijn afhankelijk waarover het geschil gaat.
En a.u.b. niet meer roepen.

Reclame

LEVENT
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jun 2018 17:20

Ik heb een opbrengstgebouw ( 3 appartementen + 1 handelsgelijkvloers ) gekocht van een bvba, waarvan het gelijkvloers verhuurd was aan een een kpasalon ( bvba ), maar ik heb het gebouw gekocht als privépersoon. Er was een hangende huurgeschil procedure tussen de vorige eigenaar & de huurder van het gelijkvloers ( handelshuur ).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jun 2018 17:35

Dus u heeft de bvba van de 3 appartementen + gelijkvloers niet overgenomen, maar deze zijn nu 100% van u als particulier, dan heb je met de rechtszaak van de bvba niks mee te zien !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#6 , 09 jun 2018 20:20

Uiteraard kan het dispuut uw richting uitkomen wanneer het gaat over iets dat niet opgelost geraakt.

Voorbeeld: verwarming werkt niet. Verkopen wenst niet te repareren en verkoopt gebouw door. Dan zal de huurder u (waarschijnlijk) dagvaarden tenzij je met een oplossing komt.

LEVENT
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 jun 2018 22:39

Ik heb de huur wettelijk ( aangetekend & met deurwaarderdsexploot ) opgezegd met één jaar opzegtermijn, voor eigen gebruik, conform aan de handelsovereenkomst en conform aan art.12 van de handelshuurwet ( recht op huuropzeg bij vervreemding ).
Uitspraak van de vrederechter ivm geschil met de vorige eigenaar zal zich kruisen met eindatum van de huuropzeg, dus als er iets moet hersteld worden zal huurder mij niet kunnen verplichten, aangezien hij het pand moet verlaten.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 jun 2018 23:36

Ik weet nog steeds niet waarover dit huurgeschil gaat. Wat vraagt de huurder?

LEVENT
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 jun 2018 00:09

huurder heeft een huurovereenkomst getekend in 2015 ( zonder plaatsbeschrijving )... zijn elektrische schakelkast en cv ketel is niet in een lokaal dat deel uimaakt van het huurceel, ondanks hij de sleutels gekregen heeft voor toegang tot deze lokalen, vind hij na één jaar huur dat niet norlmaal en eist dat de schakelkast en cv ketel verhuisd word naar de lokalen dat wel deel uimaken van de huurceel. Ook waren er enkele TL lampen in een andere lokaal dat aangesloten was op zijn schakelkast ( na opmerking had vorige eigenaar dat onmiddellijk in orda gebracht ). Tevens heeft huurder de parkeeroprit volledig vernieuwd nieuwe klinkers ), omdat deze volgens google streetview volledig versleten was ( volgens huurcontract mocht hij niets wijzigen zonder schriftelijke akkoord van verhuurder ), nu vraagt huurder via zijn advocaat aan de vorige eigenaar, de factuur van parking-verniewing te betalen ( ongeveer 10 000 euro ), omdat volgens de advocaat van de huurder, de huurder recht heeft om zijn zaak op een deftige manier te runnen..... Uiteraard heeft vorige eigenaar geweigerd van deze factuur te betalen, omdat volgens de huurcontract de huurder het pand aanvaard heeft in staat dat hij zich bevond bij intreding. De vorige eigenaar zegt in zijn verdedeging ivm de gebreken van zijn pand, rekening was gehouden met huurbedrag. Huurder betwist dit... Volgens de schatting dat ik heb laten doen ( voor dat ik het gebouw had gekocht ), is de huurwaarde van betreffende pand 2000 euro/maand waard. ( huurder betaald actueel 900 euro/maand ).

Terug naar “Kopen”