Hoge verkavelingskosten

jorimon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoge verkavelingskosten

#1 , 08 jun 2018 07:48

Hallo allemaal,

even advies inwinnen.
We staan op het punt om een bouwgrond te kopen van 92.000€.
Nu hebben we en compromis voorgeschoteld gekregen waar we toch nog wel even van achterover vielen.

- De kosten van deze akte inclusief bodemattest en stedenbouwkundige inlichtingen (inlichtingen + uitreksel), de kosten van opmeting, afpaling en plan, het aandeel in de kosten van de verkavelingsakte zijn ten laste van de kopers.
Voormelde kosten zullen betaald worden bij het verlijden van de notariële akte
Metings-en afpalingskosten bedragen OB: 968,00€
Verkavelingsaktekosten bedragen 150,00€

Als we verder in de akte gaan zien dan komen we bij 'Prijs'
- Waarde van de grond: 71.225
- Te verhogen met de verkooprechten: 7.122,50
- Waarde van de infrastructuurwerken: 20.775,00
- Te verhogen met btw: 4.362,75€

Dit zou dus komen op een bedrag van 103485.25€
Is dat het bedrag dat we uiteindelijk gaan moeten betalen of hoe moet ik dit zien? en wat met de metings-en afapalingskosten+verkavelingsakte kosten?


Verder heb ik nog 1 andere vraag:
In de akte staat ook 'Bodemsaneringsdecreet', 2.1.1 Historische verontreiniging.
'Volgens het Bodemdecreet moet een bodemsanering uitgevoerd worden op deze grond. OVAM baseert zich voor deze uitspraak op het beschrijvend bodemonderzoek van 25.06.2002. De bodemverontreiniging, aangetroffen in dit bodemonderzoek, is niet tot stand gekomen op deze grond. De saneringsplicht rust bij dde eigenaar van de grond waar de bodemverontreiniging tot stand kwam.'

Wil dit nu zeggen dat ik ook nog een sanering van mijn grond moet laten doen?

Alvast super hartelijk bedankt voor jullie antwoord!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”