Huurster sloten veranderd

Evelien29
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Huurster sloten veranderd

#1 , 28 mei 2018 20:22

Hey

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een woning gekocht waar momenteel een huurster in zit. Uiteraard heb ik haar haar opzeg reeds gegeven maar intussen komen er wat lijken uit de kast.

Blijkbaar heeft ze de sloten van de woning veranderd maar enkel zij heeft een sleutel van de woning. Is zij verplicht een sleutel aan mij als eigenaar te geven?

Ook weigert zij om mijn aannemer binnen te laten. Kan zij dit zomaar...? Ik wil mijn dak dringend laten vernieuwen zou dit nog laten doen als ze er nog in zit mag dit...? Er komt water binnen.

Het huurcontract dat zij had met de vorige eigenaar was niet geregistreerd. Zij heeft 3 maand opzeg en zou er dus 1 september uit moeten zijn. Echter zou zij er misschien augustus reeds uit gaan als ik dit op papier zet, is dit dan wettelijk...?

Ook staat ze bij de vorige eigenaar reeds met 7maand huur achter, hij is hieromtrent naar de vrederechter gegaan.
Er is sprake van eventueel een deurwaarder maar wat houd dit concreet in... wat gebeurd er dan en welke gevolgen heeft dit...?

Alvast bedankt voor de informatie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 28 mei 2018 22:48

Neen huurster hoeft u geen sleutel te geven - is haar woning deze is onschendbaar volgens de grondwet en u moet daar buiten blijven.
Ze kan inderdaad weigeren u binnen te laten.
Hebt u laten weten dat u gaat renoveren of dat u terug gaat verhuren?
Renovatiewerken mogen zonder haar toestemming niet gebeuren als ze daar woont. Als u die zou uitvoeren moet u aan nogal wat voorwaarden voldoen.


Dat er komt water binnen komt kan wel een reden zijn om erger te voorkomen u zal ze dan via een aangetekend schrijven best in kennis stellen dat u dringende werken niet hetzelfde als renovatie aan dak moet uitvoeren om erger te voorkomen als ze weigert zal u naar de vrederechter moeten. En zij dus aansprakelijk voor verdere schade.


"Het huurcontract dat zij had met de vorige eigenaar was niet geregistreerd. Zij heeft 3 maand opzeg en zou er dus 1 september uit moeten zijn. Echter zou zij er misschien augustus reeds uit gaan als ik dit op papier zet, is dit dan wettelijk...? "
Ja dat is wettelijk en in dit geval hoe eerder hoe liever.


"Ook staat ze bij de vorige eigenaar reeds met 7maand huur achter, hij is hieromtrent naar de vrederechter gegaan.
Er is sprake van eventueel een deurwaarder maar wat houd dit concreet in... wat gebeurd er dan en welke gevolgen heeft dit...? "
Dat de gerechtsdeurwaarder met een vonnis haar ganse inboedel kan in beslag nemen en openbaar kan laten verkopen maar kei en stropen zal u niet onbekend zijn.
Vermoedelijk zal u ook achter uw maanden huur kunnen fluiten.
Ik hoop dat de nutsvoorzieningen op haar naam staan. Heb ooit een zaak geweten waar de ganse kelder onder water stond en dus ook alle elektriciteit was uitgevallen.

Misschien met vorige eigenaar al mee in procedure stappen want vermoedelijk zal ze ook niet aan u betalen.
Is er een huurwaarborg die is in principe aan u overgedragen gezien u nu de eigenaar ben.

ter info misschien eens lezen

http://justitie.belgium.be/sites/defaul ... 013-NL.pdf

Reclame

Terug naar “Kopen”