geldigheid bod

marbo
Topic Starter
Berichten: 2

geldigheid bod

#1 , 24 mei 2018 07:56

Ik heb een schrftelijk bod gedaan op een huis in de provincie Luik: Het bod was ondertekend door mijn echtgenote en mezelf, ingescand en via mail verstuurd naar de makelaar. Tijdens de geldigheidsperiode van mijn bod heb ik telefonisch het bericht gekregen van de makelaar dat het bod aanvaard was. Dit werd echter nooit schriftelijk bevestigd. Ben ik nog gebonden aan mijn bod?

Opmerking: op de site van notaire.be ( https://www.notaire.be/acheter-louer-em ... re-d-achat)

staat volgende tekst:

dès que l’offre d’achat est acceptée (et contresignée par le vendeur), la vente est, en théorie, définitive car le vendeur et l’acquéreur se sont mis d’accord sur le bien vendu et son prix.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 24 mei 2018 09:33

Tenzij u er een einddatum op hebt geplakt, blijft dat bod voor altijd geldig.

marbo
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 24 mei 2018 09:54

Voor alle duidelijkheid: het bod was geldig tot 12 mei

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 25 mei 2018 22:23

Marbo

Als u in de aanbodperiode geen akkoord ontving is uw aanbod vervallen.Vraag is wat uw bedoeling is. Indien u afziet van de koop zou ik de makelaar aangetekend verwittigen dat uw aanbod afliep op 12 mei, en bij ontstentenis van een schriftelijk akkoord, u uw aanbod niet verlengt en derhalve afziet van de mogelijke aankoop. indien u wel graag koopt zou ik verwijzen naar het modeling akkoord de dato XXX met de vraag om dit binnen de week schriftelijk te formaliseren. Alsdan zal hij wel moeten reageren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”