Vergoeding onteigening niet betaald

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

Vergoeding onteigening niet betaald

#1 , 17 mei 2018 13:03

Ik heb een eigendom gekocht waarvan op akte staat voor een oppervlakte van twee aren dertig centiaren en thans bekend ten kadaster voor een grote van van een are veertig centiaren
Opmerking: met betrekking tot het verschil in oppervlakte verklaren de verkopers dat de administratie van het kadaster er wellicht verkeerd van uitgegaan is dat de strook voorgrond ( bestemd om te worden opgenomen in het openbaar domein )inmiddels gemuteerd was ,wat in werkelijkheid nog niet is geschied
Kan ik hiervoor vergoeding .krijgen ?
En wat moet ik hier voor doen ?
Alvast bedankt voor antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mei 2018 14:12

Wat zegt uw notaris hiervan? Die zou toch perfect op de hoogte moeten zijn van dit soort materie?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2018 15:33

Ik ben niet helemaal mee vrees ik, hoe kan je nu een onteigeningsvergoeding krijgen voor iets dat nog niet onteigend is?

En heb je kadastraal gekocht of volgens meetplan?

Reclame

jozefa
Topic Starter
Berichten: 116

#4 , 17 mei 2018 16:31

De notaris zet in advertentie huis te koop twee aren dertig centiaren
Na onze opmerking dat de werlkelijke grootte van ons huis maar een are veertig centiare is
Zegt hij het is reeds in gebruik genomen voor openbare weg maar nog niet gemuteerd
Op oude kadaster staat nog altijd twee aren dertig centiaren werd nog niet onteigend

Terug naar “Kopen”