chalet

arjunajan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

chalet

#1 , 27 apr 2018 12:34

Ik wil een chalet kopen, maar deze is gelegen op agrarische grond. Het is gebouwd in de jaren zestig voor het gewestplan van kracht was, maar er is wel een vonnis tegen uitgesproken in de jaren zestig. De chalet is conform de bouwrichtlijnen. Dus een zonevreemde, niet-vergunde chalet gelegen te Lichtaard. Nu is mijn vraag, kan ik tegen dat vonnis nog beroep aantekenen? Of is er een manier om de chalet alsnog te regulariseren?

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 27 apr 2018 13:44

Als het vonnis al zo oud is zal het 'ietsje' te laat zijn. Normaal 30 dagen beroep na betekening vonnis dat aan de vorige eigenaars zal betekend zijn. Trouwens wat staat er in het vonnis?
Best uw notaris eens vragen of het mogelijk is het chalet wel te kopen en dat het niet bij wisselen van eigenaar ineens moet afgebroken worden.
Of dat het kan geregulariseerd worden?

arjunajan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2018 09:59

Morgen weet ik meer over het vonnis. Sinds de uitspraak van het vonnis is de chalet al twee keer verkocht, dus dat blijkt geen probleem te zijn. Kan een vonnis op zich verjaren? Aangezien er al 50 jaar geen gevolg aan gegeven is.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 28 apr 2018 19:43

Is voor ons glazen bol kijken.
Wacht tot u het vonnis hebt en geeft het hier dan eens weer.
En gewestplannen dateren van medio jaren 70 tot begin 2000.

Terug naar “Kopen”