verplicht worden tot regulariseren?

Charlieke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verplicht worden tot regulariseren?

#1 , 16 apr 2018 23:16

Ik heb in 2014 appartement gekocht met nog 1 appartement en studio. Verkoper heeft toen verklaard dat er enkel op studio overtreding stond (in compromis en akte). Ander appartement wordt door zelfde eigenaar verkocht in 2016. En toen bleek dat het volledige gebouw niet vergund was. Ikzelf weet dit van december 2016. Recent (januari 2018) is er een pv (dateert van 2011) opgevraagd waaruit blijkt dat de vorige eigenaar heeft verklaard dat hij wist dat het gebouw onvergund was en dat hij eerst moest regulariseren voor hij mocht verkopen, wat dus niet gebeurd is. Nu wilt vorige eigenaar regulariseren, er is al een architect geweest om te meten, maar hij is niet van plan om veel aanpassingen te doen in het gebouw. Op papier in orde en daar heb ik het moeilijk mee om dit mee te tekenen. Advocaat zegt nu dat ik verplicht ben om mee te regulariseren en dat we de verkoop niet kunnen laten ontbinden.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”