Huis werd gekocht maar info nog steeds vindbaar

tomaxbe
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Huis werd gekocht maar info nog steeds vindbaar

#1 , 10 apr 2018 22:33

Hallo,

Een lange tijd (2jaar) geleden kocht ik een huis via een immo makelaar.
Als ik mijn adres ingeef in google vind ik deze woning nog altijd terug op hun website als ``verkocht``, ook het bedrag foto's wordt hierbij vermeld.
Heb ik het recht om deze woning te laten verwijderen van hun website? is dit verplicht.

Ook op websites zoals REALO kan men dit terugvinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minerf
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2018 20:24

Wachten tot eind mei, dan is gdpr in werking en kan u vriendelijk vragen de gegevens weg te halen. Anders contact opnemen met privacycommissie

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 25 apr 2018 09:23

Een huis en zijn vraagprijs zijn geen persoonsgegevens en vallen als dusdanig niet onder de GDPR.

Bijkomend probleem is dat die informatie, in tegenstelling tot wat een bepaalde buitenlandse website doet, niet van andere sites zijn gescraped, maar op een legitieme manier op die site zijn terecht gekomen.

De foto's van het interieur zou u zonder probleem moeten kunnen laten weghalen, maar het adres en de prijs vormen volgens mij niet onmiddellijk een inbreuk op uw privacy, aangezien ze niet direct of indirect aan een persoon kunnen worden gelinkt.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 apr 2018 10:08

Zo kan je ook op een site van de notarissen alle resultaten van de openbare verkopen vinden, met adres, kadastrale gegevens en verkoopsprijs, zelfs al van diverse jaren terug.

Terug naar “Kopen”