ouderlijke huis verkopen

graagadvies
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ouderlijke huis verkopen

#1 , 06 apr 2018 15:46

Het ouderlijke huis wordt verkocht en sommigen zijn het niet eens omdat koper pas wil betalen eind van het jaar 31/12.
Moet de meerderheid akkoord gaan om tot verkoop over te gaan of iedereen die erbij betrokken is ( broers en zussen ).
Iemand eveneens tips welke clausules we in het contract moeten zetten, moest de meerderheid wel mogen beslissen, want ondertussen heeft hij tegenbod gedaan om pas in januari 2019 te betalen. Ik vertrouw het zaakje niet maar Immo bureau blijkbaar wel.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 06 apr 2018 16:25

Ik zou tegen de makelaar zeggen dat de betaling bij akte moet gebeuren en dat de sleutel pas overgedragen wordt na het verlijden van de akte. Zelf zou'k daarmee niet akkoord gaan; hij moet maar een overbruggingskrediet nemen als hij nog een woning te verkopen heeft.

Als je toch akkoord gaat met betaling eind 2018 (of begin 2019) dan teken je eerst een aankoopbelofte die 4 maand voor het verlijden van de akte omgezet wordt in een compromis. Laat zo'n aankoopbelofte ook nalezen door je notaris vooraleer je tekent en wees op uw hoede voor lastige opschortende voorwaarden.

Als de koper het pand al vroeger wil betrekken (en je bent daarmee akkoord) sluit dan een bezettingsovereenkomst af (géén huurovereenkomst) en vraag een (voldoende hoge) bezettingsvergoeding. Verbied ook het uitvoeren van structurele werken vooraleer de akte verleden is.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 06 apr 2018 18:04

Alle broers en zussen moeten akkoord gaan en de documenten ondertekenen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”