Verkoop woning meerdere eigenaars

Tojo84
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkoop woning meerdere eigenaars

#1 , 05 apr 2018 18:15

Dag, ik zit met het volgende 7 j geleden heb ik mijn vrouw en mijn ouders een huis gekocht samen. Mijn vader heeft een half jaar geleden ons in de steek gelaten. Hij laat weinig of niks van zich horen en heeft mijn moeder zonder iets achter gelaten. Ze waren getrouw met scheiding van goederen. Probleem is nu dat hij zijn kaskrediet niet heeft terugbetaald en net als gevolg rechtzaak waarbij hij de schuld moet betalen. Er is nu een afspraak dat we het huis mogen verkopen gedurende een jaar zolang hij 1000€ per maand blijft storten. Mijn vraag is nu kan ik als mede eigenaar hier tegenin gaan? Stel dat hij niet betaald kan ik dan een inbeslagname tegengaan daar wij hier nog wel wonen. Hij woont in een huurhuis. Mijn vrouw ikzelf als mijn kinderen zijn nu eigenlijk de dupe. Heb mijn 2de wagen aan mijn moeder gegeven en betaal de hele Lenin in mb eentje. Wil gewoon dat mijn kinderen en wijzelf beschermd zijn van zijn heisa. Iemand advies ? Het is mijn stiefvader.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 05 apr 2018 21:46

Probeer contact te nemen en koop zijn deel over. Als mede-eigenaar betaal je weinig aan registratierechten. Dat geld - maar ook niet meer- kan en zal dan wel gebruikt worden om zijn schuld terug te betalen.
Door het feit dat u eigenlijk ook zijn deel in de lening betaalt, is er in sé ook een schuld to. uzelf.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”