onvergunde delen woning

save
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

onvergunde delen woning

#1 , 04 apr 2018 22:22

hallo,
wij kochten een huis in 1995 , het huis was gebouwd in 1960 ,woongebied en geen verkaveling,
Toen was er nog geen sprake van verplichte vermelding van bouwovertredingen in de akte ,waarbij de verkopers mooi zwegen erover.
Door de jaren heen merkten we dat de vergunde aanpalende garage uitgebreid was in de breedte tot aan perceelsgrens alsook in de diepte . Dit is volgens de buur een paar jaar later gebeurd rond 1965 met mondelinge toestemming van hun.
alsook is een kleine veranda aangebouwd.

Wat nu? ik vrees dat een regularisatie van de garage zal geweigerd worden daar ze tegen de perceelgrens gebouwd is :(
ondanks mijn buur dit jaar alsnog voor ons op papier zette dat zij en haar overleden echtgenoot mondeling de toestemming gaf aan de vorige eigenaars (die ook beiden overleden zijn )

(zelfs bewijzen dat deze overtredingen mee aangekocht zijn wordt moeilijk, paar fotos gevonden van mijn kleine kinderen voor de garage , :( :( )

ik wil zeker duidelijkheid geven aan nieuwe kopers van ons huis in de toekomst

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”