Nieuwbouw, HOB. Lawaaihinder

Anaïs04
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwbouw, HOB. Lawaaihinder

#1 , 04 apr 2018 01:29

Hallo,

Wij wonen van 2016 in ons huis. Dit is nieuwbouw, dus ik dacht alles inorde en eindelijk rust. Maar het is mij toch al even opgevallen, dat we de buren horen. Ik zal een paar voorbeelden geven. Ik hoor ze ‘s morgens opstaan, ze hebben ook 2 kindjes. De trap is enorm storend, dit is een houten trap en is hol, ik vermoed dat dit hierdoor komt. Slaande deuren, als de kindjes aan ‘t lopen/spelen zijn, horen wij constant een ‘gebonk’, toch wel irritant. Ik vind dit helemaal niet kunnen. Ik heb contact opgenomen met de architect, deze heeft mij foto’s en uitleg doorgestuurd met welke soorten isolaties enz gebruikt is geweest. Zij beweren dat er niks samen is verankerd en dat er alles is aan gedaan om geen contactgeluiden te hebben. Ik heb toen teruggestuuurd, dat dit toch wel heel bizar is, hoe het dan komt dat ik mijn buren zo hoor, en dat de 2 andere huizen dit ook hebben. Ik heb toen geen antwoord meer gekregen.

Zijn hier mensen met hetzelfde probleem/situatie en wat hebben jullie gedaan of ondernomen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 apr 2018 09:15

Mogelijks zijn de betonnen vloerplaten gewoon doorlopend in beide woningen en is er geen uitzettingsvoeg gelaten. Gewoon isolatie in de muren tussen beide woningen is niet voldoende. Een veel voorkomende fout gewoon uit onwetendheid van zowel architect als aannemer. Is niet veel meer aan te doen, tenzij muur afbreken en vloerplaat splitsen in 2 delen (1 per woning)
Beton is nl een goede geleider.
Heb je er echt last van, kan je naar de vrederechter trekken en een expert laten aanstellen om een schadevergoeding en/of waardevermindering te laten vaststellen.
Kan lang duren en duur uitvallen, maar als aannemer en architect verantwoordelijk gesteld worden, kan je een groot deel terugtrekken.

Reclame

Terug naar “Kopen”