Volmacht intrekken

Mikaaatje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Volmacht intrekken

#1 , 29 mar 2018 20:05

Goedendag allemaal
Ik heb een vraag ivm de volmacht die ik heb gegeven aan de notaris in zijn kantoor.De volmacht is om het huis van mijn overleden ouders te verkopen. Moet er een reden voor zjjn om die volmacht te kunnen intrekken ? Of kan ik de volmacht niet meer intrekken ? Hoe moet ik dat doen ?
Mijn broers hebben geen volmacht aan de notaris gegeven.
Dank u voor uw uitleg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 29 mar 2018 20:25

Neen, u schrijft dat u de volmacht inzake ... intrekt.
Bij een immo hebben die wel een contract van 6 maanden ⁻ bij notaris weet ik het niet en heb het ook niet nagegaan.
Ik zou denken dat de notaris in uw geval in uw plaats de compromis / akte zal kunnen tekenen.

Mikaaatje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mar 2018 20:40

Inzake is een erfenis. Het huis word openbaar verkocht door hem omdat wij dat zo besloten hebben. We waren niet verplicht die volmacht te tekenen. Het is alleen dat hij bij de verkoop voor mij gaat tekenen en omdat ik ver woon was dat gemakkelijker. Alle, niet hijzelf gaat tekenen voor mij maar iemand van zijn notaris kantoor.
Ik kan dat niet meer intrekken ?

Reclame

Mikaaatje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mar 2018 20:42

Ps over zes maanden hebben wij nooit gepraat en het staat ook niet op die volmacht geschreven dat hij 6 maanden heeft.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 29 mar 2018 20:56

Dan kan u direct intrekken.
Ofwel duidt u iemand anders aan notaris of een van de familieleden ofwel gaat u zelf.

Mikaaatje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mar 2018 21:08

Dank u Franciscus voor uw antwoord. Ik moet hem dat schrijven dat ik mijn volmacht intrek, per aangetekende brief denk ik wel. Ik moet daar een reden bijschrijven of zo ? Of gewoon schrijven ik trek mijn volmacht in die ik u gegeven heb ?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mar 2018 21:25

Je moet geen reden opgeven.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Mikaaatje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mar 2018 21:49

Dank u Bart

Franciscus
Berichten: 38601

#9 , 29 mar 2018 22:03

En kan blijkbaar volgens minister X daarstraks op TV nu ook per mail....
maar doe maar per AS.

Mikaaatje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 29 mar 2018 22:30

Ja per AS. Dat ga ik zo doen. Dank u nogmaals.

Terug naar “Kopen”