Aankoop sociale koopwoning

Nash2200
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aankoop sociale koopwoning

#1 , 21 mar 2018 17:47

Dag iedereen,

Er bestaat een kans dat wij binnenkort de mogelijkheid krijgen om een sociaal koopwoning te kopen.
Echter zie ik op de website’s van de verschillende maatschappijen dat het max bedrag voor een koppel zonder kinderen 212700 euro bedraagt. Echter zijn de woningen vaak duurder dan dit. Kunnen wij indien de woning duurder is deze toch kopen en dan meer lenen bij de sociale maatschappij? Of kunnen wij gewoon het volledige bedrag ontlenen bij de bank? Indien dat gaat betalen we dan nog steeds zo weinig notariskosten/registratie kosten?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 22 mar 2018 13:19

De sociale maatschappij die lening verschaft voor zo'n aankopen, is gebonden aan maximum bedragen. Maar een eventueel hoger bedrag kan geleend worden via een andere instelling. Ik heb een aantal jaren geleden zon situatie mee gerealiseerd.
Vraag wel de volledige uitleg aan d betrokken instellingen : huisvestingsmaatschappij en financiële instellingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Nash2200
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2018 19:01

De sociale maatschappij die lening verschaft voor zo'n aankopen, is gebonden aan maximum bedragen. Maar een eventueel hoger bedrag kan geleend worden via een andere instelling. Ik heb een aantal jaren geleden zon situatie mee gerealiseerd.
Vraag wel de volledige uitleg aan d betrokken instellingen : huisvestingsmaatschappij en financiële instellingen.

Oké dank u! Weet je ook of de registratiekosten het zelfde blijven? Grtjs

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 24 mar 2018 19:31

In principe betaalt u geen registratie maar het verminderde Btw-tarief van 6 %.
Vraag dus wel bevestiging hiervan bij de verkopende maatschappij.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Kopen”