Stopzetting vrijwillige onverdeeldheid

RobinS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stopzetting vrijwillige onverdeeldheid

#1 , 16 mar 2018 14:11

Kernvraag
Ik ben voor 90% eigenaar van een onroerend goed en mijn ouders 10%. Hoe kan ik aan z'n laag mogelijke kost de verdeeldheid stop zetten?

Beschrijving
Iets minder als een jaar terug heb ik een appartement gekocht op een openbare verkoop. Kort na de verkoop had ik problemen met mijn tewerkstelling waardoor ik niet op mijn eigen kon lenen. Gelukkig waren mijn ouders bereid om borg te staan, maar een voorwaarde hiervan is dat ze voor minstens 10% eigenaar waren van het pand.

Omdat ze zelf willen gaan lenen voor een nieuwe woning, wil ik de onverdeeldheid stopzetten. Echter was ik teleur gesteld te horen dat de kost hiervan 2.5% is op de totaal waarde van het appartement aan registratie rechten alleen al.

Wat zijn de manieren waarop ik de onverdeeldheid kan stop zetten? Het belangrijkste is dat m'n ouders uit de onverdeeldheid kunnen stappen zodat ze van de lening geschrapt worden en deze volledig op mijn naam gezet kan worden.

Alvast bedankt voor het advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 16 mar 2018 14:21

Zonder de verdeeltaks te betalen zal dat niet lukken.
Trouwens zal de bank wel akkoord gaan met het wegvallen van hun borgsteller?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

RobinS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2018 14:54

Allereerst, bedankt voor het antwoord.
Zonder de verdeeltaks te betalen zal dat niet lukken.
Dit is best zonden, ik had gehoopt dat er een manier was om dit op te lossen.
Trouwens zal de bank wel akkoord gaan met het wegvallen van hun borgsteller?
Ja we hebben dit al met de bank besproken, Mijn situatie is terug in orde nu en de lening volledig overnemen is voor hun geen probleem.

Reclame

Terug naar “Kopen”