Verantwoordelijke verwarming badkamer

Pixel2
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Verantwoordelijke verwarming badkamer

#1 , 12 mar 2018 20:07

Hallo,

Wij hebben enkele jaren geleden een volledig gerenoveerd huis gekocht. Enkele weken geleden, merkten we dat de verwarming in de badkamer aan het roesten is. Na contact te hebben opgenomen met de leverancier, blijkt dat de verwarming die geïnstalleerd werd niet in de badkamer geplaatst mocht worden, waardoor ze geen garantie kunnen verlenen.

We hebben dan maar contact opgenomen met de installateur, maar hij blokkeert elke vorm van verantwoordelijkheid. Hij plaatst zogezegd altijd deze chauffages op vraag van de aannemer waarmee hij werkt en daarmee gedaan. Daarnaast hebben we ook gemerkt dat we geen facturen hebben van de verwarmingsinstallaties in het huis. We hebben dit dan ook opgevraagd en tot nu toe krijgen we telkens we hem opbellen voor een herinnering te horen 'dat ze het tegen het einde van de week gaan opsturen'...

Concreet is mijn vraag:

1) Is de installateur verantwoordelijk voor vervanging/reparatie van de verwarming in de badkamer? Hoe hem op zijn verantwoordelijkheid duiden?
2) Hoe kan ik druk opvoeren zodat hij de aankoopfacturen doorstuurt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 mar 2018 20:35

1 - hij is enkel verantwoordelijk als hij heeft geplaatst wat was voorzien in het lastenboek. Heb jij dat lastenboek of heb je het kunnen inzien?
2 - Aangetekend de verkoper van het huis erom vragen.
Maar mogelijks werden deze werken in zwart uitgevoerd.

Zat bijna 40 jaar in de bouw (afwerking en beheer), en het is de eerste maal dat ik hoor dat er voor een badkamer speciale radiatoren bestaan. Heb ik dan al die jaren met mijn ogen en oren toe gelopen? Ik denk dat je u iets hebt laten op de mouw spelden, en dat een slechte radiator is geleverd.

Pixel2
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2018 15:26

Beste, bedankt voor uw reactie.

Een reactie op uw antwoorden:

1) In het lastenboekje hebben we een papiertje van de installateur waarin hij aangeeft welke radiatoren geplaatst zijn.
2) Aangetekende brief naar de verkoper van het huis, maar ook naar de installateur?
3) Wij hebben radiatoren van Henrad. Zij hebben op hun website radiatoren om in de badkamer te plaatsen die een speciale coating hebben en beter beschermd zijn tegen water (http://www.henrad.eu/henrad_en/producten/). Wat u misschien ook moet weten, de radiator is geplaatst op nog geen 30 cm van de douche...

Groeten.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 mar 2018 16:01

3- dat is gewoon een verkooppraatje. Komt er water van de douche op die radiator?
Ik heb praktische dezelfde (qua model - ander merk) in mijn badkamer mijn echtgenote hangt hier al bijna 15 jaar natte was op om te drogen, en nog geen spatje roest te zien.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 13 mar 2018 16:01

3- dat is gewoon een verkooppraatje. Komt er water van de douche op die radiator?
Ik heb praktische dezelfde (qua model - ander merk) in mijn badkamer mijn echtgenote hangt hier al bijna 15 jaar natte was op om te drogen, en nog geen spatje roest te zien.

Pixel2
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 mar 2018 16:07

Ja, aangezien de douch zo dichtbij is kan er geregeld wel een spatje water op de radiator komen.

Terug naar “Kopen”