Hallo,
Wij hebben enkele jaren geleden een volledig gerenoveerd huis gekocht. Enkele weken geleden, merkten we dat de verwarming in de badkamer aan het roesten is. Na contact te hebben opgenomen met de leverancier, blijkt dat de verwarming die geïnstalleerd werd niet in de badkamer geplaatst mocht worden, waardoor ze geen garantie kunnen verlenen.
We hebben dan maar contact opgenomen met de installateur, maar hij blokkeert elke vorm van verantwoordelijkheid. Hij plaatst zogezegd altijd deze chauffages op vraag van de aannemer waarmee hij werkt en daarmee gedaan. Daarnaast hebben we ook gemerkt dat we geen facturen hebben van de verwarmingsinstallaties in het huis. We hebben dit dan ook opgevraagd en tot nu toe krijgen we telkens we hem opbellen voor een herinnering te horen 'dat ze het tegen het einde van de week gaan opsturen'...
Concreet is mijn vraag:
1) Is de installateur verantwoordelijk voor vervanging/reparatie van de verwarming in de badkamer? Hoe hem op zijn verantwoordelijkheid duiden?
2) Hoe kan ik druk opvoeren zodat hij de aankoopfacturen doorstuurt?
Alvast bedankt voor jullie hulp.