Tegenbod aanvaard

Miriam77
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tegenbod aanvaard

#1 , 12 mar 2018 08:11

Hallo,

Mijn man en ik bezochten zaterdag een huis. Dit huis was volledig in orde en naar onze wens en wij wilden graag een bod doen. De makelaar had gezegd dat ze woensdag naar onze woning kwamen om deze dan direct mee te schatten voor verkoop. Omdat wij woensdag nogal lang vonden en dit huis toch echt wilden, deden wij via mail een bod dat onder de vraagprijs lag €320000, met de vraag of wij zo tem woensdag toch al zeker een optie op de woning konden bekomen. Wij kregen onmiddellijk van de makelaar een mail terug met de melding dat zij een tegenbod mochten doen van €330000. Ik heb toen gebeld en heb de makelaar telefonisch bevestigd dat wij het tegenbod aanvaardden. Ik vroeg haar wat we dan nu moesten doen om dit officieel te maken. Zij stuurde mij een papier dat wij dienden in te vullen en te ondertekenen met het tegenbod van de eigenaars. Wij hebben dit gedaan.

zondag kreeg ik dan een mail terug van de makelaar met de melding dat de eigenaars ons bod hadden ontvangen en dit gingen bekijken en dat ze dan hoopte dat ze woensdag goed nieuws had voor ons. Ik heb onmiddellijk een mail teruggestuurd dat dit niet ons bod was maar wel het tegenbod van de eigenaars dat wij aanvaard hadden en met de vraag of zij dit nu gingen weerleggen. Het antwoord was "normaal niet maar je moet toch altijd afwachten dat het getekend is. Dit zal morgen (vandaag dus) wel in orde komen. Ik hou je op de hoogte"

Mijn vraag is in hoeverre kunnen de eigenaars nu toch nog ons bod weigeren als ik hun tegenbod zwart op wit op mail staan heb?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 12 mar 2018 22:02

Beste

Er is niets zeker zolang er geen formeel akkoord door de eigenaars werd overgemaakt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”