Akte verlijden

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Re: Akte verlijden

#16 , 12 mar 2018 11:21

Voor u kan het geen kwaad als verkoper. De koper kan echter wel een boete verwachten wegens laattijdige betaling van de registratierechten aan de fiscus. Die moeten betaal zijn uiterlijk 4 maanden na onderttekening compromis.
Vermoedelijk zullen ze dan gewoon op de akte de datum 22/3 zetten in plaats van 26/3 om dit te omzeilen?
WAT???

Ik heb al veel gehoord van notarissen, maar een datum in de akte gaan vervalsen ??

Plus dat ze nu ook weer niet zooooveel tijd hebben om hun aktes te registreren...
Ik zeg niet dat ze dit gaan doen maar stel dat wij 26/3 daar gaan tekenen en er staat 22/3 op de akte? Weigeren om te tekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#17 , 12 mar 2018 11:25

Er zijn twee notariskantoren bij betrokken; de kans is m.i. uiterst klein dat ze zoiets riskeren.

En als er een verkeerde datum opstaat, inderdaad eerst die datum laten aanpassen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#18 , 12 mar 2018 22:00

Beste

Ik draai al 30 jaar mee als bankier. De notaris die zich aan schriftvervalsing waagt legt zijn eigen hoofd op het kapblok.
Dat is dus een logica die absoluut geen hout snijdt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”