commisie immokantoor

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

commisie immokantoor

#1 , 02 mar 2018 10:40

Hallo,

We hebben onze ouderlijke woning proberen te verkopen via een immokantoor (X) . Na 6 maanden is dit niet gelukt dus proberen we nu met een ander immokantoor (Y).

Echter hebben we nu 2 maanden later wel een koper gevonden met immokantoor Y. Nu eist immokantoor X 2% van die verkoop. Dit is een koper waarmee immokantoor X reeds contact heeft gehad.


Hier klopt volgens mij iets toch niet aan? Wij moeten nu 3% geven aan immokantoor Y en daarbovenop nog eens 2% aan immokantoor X ???



Ik dacht dat deze regel enkel geldig was als ik als paritculier de woning verkocht aan een koper waarmee immokantoor X reeds contact had?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 02 mar 2018 12:10

Is het contract met X op correcte manier (i.e. in overeenstemming met wat in het contract staat) gebeurd ?
Heb je, bij het beëindigen van het contract met X, een lijst gekregen van immokantoor X van potentiële kopers waar X contact mee gehad heeft ?
Zo ja, stond de uiteindelijke koper daarop ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Kopen”