Handelspand kopen als huurder

JKM
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Handelspand kopen als huurder

#1 , 10 feb 2018 11:52

Ik ga het handelspand kopen vanuit mijn patrimoniumvennootschap waarin ik mijn activiteiten uitoefen vanuit mijn exploitatievennootschap.

Op de schoolbanken heb ik ooit geleerd dat de koop wordt gesloten van zodra er een akkoord is over prijs en goed. Ik ben ik aldus dus eigenaar van zodra de onderhandse verkoopovereenkomst gesloten is.

Ik vraag mij dus af ok ik vanaf de onderhandse overeenkomst nog huur dien te betalen aan de huidige eigenaar van het pand of of ik dien te wachten tot op de akte.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 feb 2018 12:06

Huur blijft verschuldigd tot aan de notariële akte. Indien je momenteel in het pand zelf woont, kan je minnelijk overeenkomen met uw verhuurder / verkoper om dat anders te regelen.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 10 feb 2018 21:11

Dan moet u natuurlijk ook zorgen voor de betaling van de kosten - verzekering - KI - gemene kosten enz enz .... anders zou het maar raar zijn u betaald geen huur meer want u vindt uzelf eigenaar maar de ouder eigenaar mag wel alle kosten en lasten blijven betalen.

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 10 feb 2018 22:25

Beste

In de compromis staat doorgaans ook dat 'u in genot treedt vanaf betaling van prijs + kosten'. In praktijk dus vanaf de akte.
Tot aan die datum blijft alles zoals het was. Als uw exploitatievennootschap huurder is, blijft ze dat nadien ook ten aanzien van uw patrimoniumvennootschap.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Kopen”