Woning gekocht waar zaak geregistreerd staat

attofive
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woning gekocht waar zaak geregistreerd staat

#1 , 09 feb 2018 09:17

Samen met mijn partner heb ik in augustus 2017 een huis gekocht. Na enkele weken kregen we een deurwaarder aan de deur met een aangetekende brief gericht aan een bvba.

De vroegere eigenaar had blijkbaar een eigen zaak en het adres staat nog steeds op de woning die wij aangekocht hebben. We hebben hierover onze notaris aangesproken en deze ging de notaris van de andere partij hierover inlichten & zouden ons verder geen zorgen moeten maken.
Zelf hebben wij ook contact opgenomen met de vroegere eigenaar, deze ging het adres laten aanpassen.

Helaas blijven de brieven van de deurwaarder toch nog bij ons aankomen, daarom hebben we ook contact opgenomen met de deurwaarder. Deze wist ons te vertellen dat aangezien de bvba van de vorige eigenaar nog op ons adres staat de mogelijkheid bestaat dat ze onze inboedel in beslag komen nemen als het adres niet aangepast wordt.

Graag had ik via deze weg info gevraagd over welke stappen we nog kunnen ondernemen en of we ons terecht zorgen maken?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2018 09:22

De oude eigenaar moet een publicatie doen in het staatsblad, dit zal hem 131,10 euro + 21% B.T.W. : 158,63 euro. kosten

Anders is dit een zaak voor de wijkagent, die kan dit oplossen, en is het gemakkelijkst en ook het goedkoopst.

Anders kan je proberen via een advocaat of via het KBO.

De deurwaarder hoeft nu ook niet te overdrijven, zo snel kan hij je inboedel niet aanslaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 feb 2018 16:25

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt met een huurder zo'n 20 jaar geleden. Alhoewel het huurcontract het uitoefenen van zelfstandige activiteiten in mijn pand uitdrukkelijk verbood, deed mijn huurder dit toch buiten mijn weten. Enkele maanden nadat ik de verhuur beeindigd had en zelf mijn eigendom weer betrok, kreeg ik een schrijven van een gerechtsdeurwaarder dat er rsz-achterstallen te betalen waren en dat hij zou overgaan tot beslagname van roerende goederen die hij beweerde door de gordijnen heen gezien te hebben.
Ik nam dadelijk contact op met de deurwaarder die mijn argumenten naast zich neerlegde en zonder meer dreigde binnen enkele dagen mijn inboedel te komen opladen.
Ik diende dezelfde dag nog klacht in bij de toenmalige rijkswacht en heb er nooit iets meer van gehoord ...

Reclame

Terug naar “Kopen”