Medekredietnemer

Rano_P
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Medekredietnemer

#1 , 04 feb 2018 17:47

Mijn ouders willen graag een woning kopen, en willen graag een hypothecaire lening aanvragen bij de bank. Zelf ben ik meerderjarig en volgend jaar afgestudeerd. Ik ben nog niet van plan om de komende jaren hotel mama te verlaten. Ik zou graag medekredietnemer worden zodat mijn ouders een lening kunnen nemen van 30 jaar. Mijn ouders zouden de eerste 15 jaar afbetalen en eenmaal ze in pensioen gaan, ik de andere 15 jaar verder betaal. Is dit mogelijk? Ik heb er al vaker over gehoord, maar meestal was het omgekeerd, het waren de ouders die medekredietnemers werden voor een woning van hun kinderen. Maar als mijn vader een lening van 30 jaar neemt, is hij dan al 80 en men rekent er vaak op dat de lening voor 70 jaar is afbetaald. Kan ik medekredietnemer worden, als ik op dit moment geen werk heb maar student ben? Of moet ik eerst aantonen dat ik een goed inkomen heb voor mijn ouders die lening kunnen krijgen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 04 feb 2018 19:36

Beste

Dat is absoluut niet aan te raden en wordt hoogstwaarschijnlijk verworpen.
Primo heeft u actueel geen inkomen en is er geen zicht op de grootte orde van het inkomen dat u mogelijk zal verdienen.
Secundo blijft het leeftijdselement van uw ouders een belangrijke factor. Doorgaans is die limietleeftijd trouwens 67. Hoewel daar af en toe een lichte afwijking op gebeurt. Maar 80 is not done.
Blijft daarenboven de vraag of uw inkomen in voorkomend geval op latere leeftijd van uw ouders (of bij hun overlijden) voldoende zal zijn.
Boven de 70 wordt het risico aanzienlijk op medische kosten, rusthuiskosten enz. Last but not least beperkt u uw eigen toekomst opties. U kan niet voorspellen dat u de volgende jaren de liefde van uw leven vindt en letterlijk een eigen nest wil stichten... En dan hangt u wel vast aan een woonkrediet voor 30 jaar.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”