Garage wel op kadastraal perceel maar niet in akte.

kmrm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Garage wel op kadastraal perceel maar niet in akte.

#1 , 01 feb 2018 23:36

Beste,

Wij willen graag een woning kopen waarbij de tuin achteraan grenst aan enkele garageboxen.
Na controle via geopunt, het kadaster en de gemeente bleek (tot verbazing van de verkopers) ook één van de garageboxen mee binnen hun kadastraal perceel te liggen.
Echter hebben de verkopers dit nooit geweten sinds zei het huis in 2004 kochten.

Nu blijft de hele verkoop aanslepen omdat er onduidelijkheid is over de garage, gezien het kadaster volgens de notaris niet in orde is en de garage ook niet mee kan verkocht worden.

Kadaster en gemeente geven aan geen fouten te hebben gemaakt.
De notaris geeft aan dat de garage nooit bij het huis kan horen, omdat deze juridisch nooit gekocht werd door de verkopers.

Hoe kan deze bizare situatie opgelost worden?
Wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!
mvg,
kmrm

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 feb 2018 23:39

Ik vermoed dat als je hiervoor een sluitend antwoord wenst, je hiervoor best een aanpalingsprocedure opstart bij de rechtbank.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2018 01:20

Ik vermoed dat als je hiervoor een sluitend antwoord wenst, je hiervoor best een aanpalingsprocedure opstart bij de rechtbank.
Afpaling, bedoel je?
Als niet-eigenaar noch buur?

Kan m.i. maar eerst na eigendomsverwerving.

Wie gebruikt die garagebox momenteel? Op basis van welke titel?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 feb 2018 09:38

Notaris kan een onderzoek doe op basis van de voorgaande en vroeger verleden aktes.

Terug naar “Kopen”