eis voor betaling tweede sleutel

mekongdelta
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

eis voor betaling tweede sleutel

#1 , 28 jan 2018 15:51

Beste,dit zullen jullie niet geloven toch is het realiteit...anderhalfjaar geleden kocht ik 2 autostaanplaatsen in een appartementsgebouw. De verkoop is correct verlopen,ondertekening van de akte,de betaling...nu na al die tijd vragen de eigenaars mij 134 euro voor een 2de sleutel van het gebouw die ze lieten bijmaken voor de huurder zodat hij niet genoodzaakt was altijd langs buiten om te lopen.
Aanleiding hiertoe was mijn vraag om de huurwaarborg te storten terwijl dit eigenlijk al gebeurt was bij de verkoop,een fout van mij maar is wel bij de eigenaars in het verkeerde keelgat geschoten.Die waarborg was op rekening van de eigenaars/verhuurders gestort wat ook niet gebruikelijk is.Ik heb mijn verontschuldigingen hiervoor aangeboden,maar dat mag niet baten.De eigenaar handelt uit wraak omdat ik hem iets gevraagd heb wat ik eigenlijk al gekregen had.Hoe zit dat nu eigenlijk,een auto verkoper kan je een jaar later toch ook geen geld meer komen vragen voor een reservesleutel?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5397

#2 , 28 jan 2018 20:48

Als de betaling van die sleutel niet overeengekomen was bij de verkoop mag hij dat achteraf niet vragen. Voorts moest hij verplicht alle sleutels afgeven (die zijn immers gelend als het veiligheidssloten/sleutelsysteem betreft.

Reclame

Terug naar “Kopen”