aangetekend schrijven bouwvergunning

madness
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

aangetekend schrijven bouwvergunning

#1 , 24 jan 2018 11:05

Dag,

Ik heb momenteel het volgende probleem,


6 maanden geleden (september) heb ik een huis gekocht . Momenteel zijn we aan het verbouwen(volledig) en is mijn verbouwingsaanvraag bij de gemeente.

Het huis naast ons is ongeveer dezelfde week verkocht maar de huidige bewoner blijft er nog een jaar wonen. Nu zie ik eergisteren dat er een wit blad hangt van de gemeente aan mijn buur zijn voorgevel omtrent de bouwvergunning.

Gisterenavond ben ik bij de gemeente langs geweest om het plan te bezichtigen. Mevrouw aan het loket zei dat ik reeds telaat ben, de vergunning is reeds goedgekeurd en er zijn geen bezwaren ingediend. De gemeente was aan het twijfelen om het toekennen maar er was geen bezwaar.

Mevrouw zei dat ik een aangetekend schrijven moet hebben ontvangen. Ikzelf heb helemaal niets ontvangen nog op mijn domiciel adres of op het adres dat ik heb aangekocht in september. na controle bij het kadaster staat op mijn adres nog de vorige-vorige eigenaar. Deze persoon zou het aangetekend schrijven ontvangen hebben en niet ik.zijzelf kan hier niet aandoen. De vrouw bij de gemeente zei dat het niet fair is van de vorige-vorige eigenaar die ik niet ken.

Nu gaat de toekomstige buurman de woning volledig verbouwen met extra verdiep en zijn tuinmuur ophogen naar 3.50m over een lengte van 10m. Deze muur zou al het zonlicht belemmeren in mijn voortuin en de inkijk nu van het extra verdiep.


Wat kan ik hier nu nog aandoen. Dit is toch niet fair, dit kan toch niet zomaar.


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2018 11:41

Het college van burgemeester en schepenen heeft de vergunning dus reeds toegekend. De enige optie die nu nog rest is een beroep bij de deputatie (de provincie) en dat kost iets. 100 euro geloof ik. Dat moet gebeuren binnen de 30 dagen na de bekendmaking. Nu dus.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 jan 2018 12:02


Momenteel zijn we aan het verbouwen(volledig) en is mijn verbouwingsaanvraag bij de gemeente.
Jijzelf bent dus bezig met uw verbouwingen en het nog geen bouwvergunning . Wat ga je doen als buurman bezwaar indient tegen uw bouwaanvraag, nadat jij tegen de zijne bewaar hebt ingediend.

Reclame

madness
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jan 2018 12:37

ja nog niet met de grote werken. Mijn huis is +100 jaar . Momenteel plakwerk verwijderen, valse plafonds verwijderen,..... Bij mijn vergunning gaat de buur ook moeten tekenen. Maar langs zijn kant verander ik niets. Zijn huis staat tegen de straat , het mijne er naast maar staat 15 meter dieper.

Ik zou er zelf gaan wonen. hij als opbrengstwoning(verbouwen en weg).

Ik gun hem verbouwingen maar niet op deze manier. Ik kijk welke opties ik heb nu de voor en nadelen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 24 jan 2018 19:09

"De vrouw bij de gemeente zei dat het niet fair is van de vorige-vorige eigenaar die ik niet ken. "

Wat is een vorige-vorige eigenaar?
U moet toch weten van wie u gekocht hebt?
Is er geen akte verleden bij een notaris?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

madness
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jan 2018 01:07

-wie is de vorige vorige eigenaar: de eigenaar die het huis verkocht heeft aan de eigenaar van wie ik het heb gekocht.
-akte in september getekend.


bij de gemeente sturen ze de aangetekende brief naar de persoon die in het kadaster ingeschreven staat als eigenaar. ze vertelden me bij de gemeente dat dit tot een jaar kan duren wnnr dit uptodate is.

Dus als deze persoon de brief in ontvangst neemt en deze mij niet bezorgd.(zit nog een eigenaar tussen). Kan ik niet weten dat er een onderzoek loopt.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jan 2018 09:18

Wat de gemeente zegt klopt wel. Als ik nu iets opzoek in de ene gemeente waar ik soms in opdracht werk zijn dat gegevens van 1/1/2016 en in de andere gemeente 1/1/2017.

Ze beloven al jaaaaaaaaaaren dat er verbetering komt (een web-based applicatie die constant aangepast kan worden vanuit de centrale overheid) en hopelijk is het tegen eind dit jaar zover....

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 25 jan 2018 20:49

Aangezien die brieven aangetekend worden verstuurd kunt u aantonen dat ze u niet op de hoogte hebben gebracht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#9 , 25 jan 2018 22:55

Aangezien die brieven aangetekend worden verstuurd kunt u aantonen dat ze u niet op de hoogte hebben gebracht.

inderdaad, eis in uw bezwaar dat men het bewijs levert dat men U een aangetekend schrijven heeft gestuurd en eis het bewijs dat uw handtekening op het afhaal/leveringsbon staat

Terug naar “Kopen”