Koper huis ziet asbest als verborgen gebrek

taottima
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

Re: Koper huis ziet asbest als verborgen gebrek

#31 , 19 jan 2018 13:49

Bedankt voor de tip. Dan doe ik tot nu toe alles juist.
Intussen nog geen aangetekend schrijven. Blijkbaar toch moeilijker dan gedacht om mijn adres te vinden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
taottima
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#32 , 22 jan 2018 13:25

Intussen aangetekend schrijven ontvangen. De koper maakt daarin allerlei assumpties: dat ik de ontvangst van de emails bevestigd zou hebben, dat ik de minnelijke schikking afwijs, en dat 'Chrysostiel (witte asbest' houden materiaal werd gebruikt bij de bouw van de woning'. Dan moet volgens hem beschouwd worden als een verborgen gebrek, daar het onverwacht is voor hem na mijn verklaringen dat de woning in geen geval asbest zou bevatten. Hij verwacht tenslotte 'uw reactie eerstdaags' en hoopt me voldoende geïnformeerd te hebben. Wat hij juist wil vermeldt hij niet, hij stuurt wel de emails uitgeprint mee.

Didymus
Berichten: 2061

#33 , 22 jan 2018 14:11

Antwoorden met een aangetekend schrijven waarin u de beschuldigingen één voor één weerlegt.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#34 , 22 jan 2018 16:08

Hoe zeker ben je dat er geen asbest in het huis werd gebruikt? In 1978 werd dit product nog veelvuldig in allerlei materialen verwerkt, al of niet zichtbaar, en als je geen echte bouwdeskundige terzake bent, voor een leek niet te herkennen. Voor dat bouwjaar ben ik bijna zeker dat er asbest werd verwerkt, al of niet in zichtbare vorm of verwerkt in andere toepassingen. (zoals bvb de vloerbekleding)
Ik neem aan dat de woning door uw ouders werd gebouwd. Hebben zij u het ontbreken van asbest bevestigd.

taottima
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#35 , 22 jan 2018 16:24

Ik heb enkel beweerd dat de isolatie asbestvrij was. De koper beschuldigt me nu dat de asbest in de vloerbekleding onverwacht kwam omdat ik het huis asbestvrij verklaarde. De rest is toch irrelevant?

Ik heb elke beschuldiging weerlegd en hem erop gewezen dat hij best bewijslast verzamelt om roekeloos en tergend geding te vermijden.

Didymus
Berichten: 2061

#36 , 22 jan 2018 17:11

U zal toch moeten antwoorden op dat aangetekend schrijven. Anders zou hij kunnen beweren dat u de inhoud stilzwijgend heeft aanvaard.

Als u zeker bent wat betreft de isolatie: voeg een afschrift/screenshot toe van de bewuste advertentie en vraag aan de tegenpartij om te bewijzen dat u het hele huis asbestvrij heeft verklaard. En dat u in afwachting van dat bewijs niet verder zult ingaan op zijn eisen en hij moet ophouden uw rust te verstoren.
"sowieso" schrijf je zo.

taottima
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#37 , 22 jan 2018 19:30

Afschrift kan ik toevoegen. Maar is het slim om meteen alle bewijsmateriaal op tafel te gooien nog voor er een vordering is?

Sirkii
Berichten: 5396

#38 , 22 jan 2018 21:59

Laat het antwoord schrijven door een advocaat. Kost je een paar honderd euro maar dan zal de brief juridisch correct zijn. Idd zeker antwoorden.

Terug naar “Kopen”