Aankoop tweede woning

Deejeeee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop tweede woning

#1 , 10 jan 2018 16:50

Heyyy

Ik zou graag een tweede woning kopen, dichter bij het werk, maar mijn huidige, eerste woning, niet verkopen. Ik zou deze wel verhuren aan mijn moeder, wat een groot deel van mijn huidige aflossing dekt.

Is dit überhaupt mogelijk en met wat moet ik allemaal rekening houden? Hypotheek op eerste woning? contract verhuur?
Wat is de voordeligste manier, naar woonbonus (behouden) toe en belastingvoordeel?

Had graag al wat meer informatie gehad, dat ik weet waar de bank, straks, allemaal over babbelt.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 jan 2018 17:45

U kan natuurlijk altijd een tweede woning kopen. De bank zal alles afwegen of uw inkomsten ( de huur inbegrepen) voldoende zijn.
Een hypotheek wordt tegenwoordig genomen op alle onroerende goederen die de ontlener heeft, maar voor een bepaald bedrag. Dit zal misschien moeten aangepast worden.
U blijft een fiscale aftrek hebben, maar dat zal verminderen want het gaat niet meer om uw enige en eigen woning. Dwz. Niet het huis waar je woont of uw enige woning.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Kopen”