Niet zo verborgen gebrek

frd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Niet zo verborgen gebrek

#1 , 03 jan 2018 09:32

Beste,

voor de aankoop van ons huis hadden we bij een bezoek een waterlek gezien op 1 van de kamers.
Dit zou zeker opgelost worden, vervolgens kregen wij bericht dat dit opgelost was maar 1 van de volgende bezoeken was het lek er terug.
Tegen de datum van de aankoop werd dit "door een vakman" opgelost.

Nu 8 maand later, na de sneeuw en hevige wind, is het probleem terug.

Valt dit probleem nu volledig voor onze rekening, een verborgen gebrek was het niet maar het zou opgelost geweest zijn, maar dat is ook niet het geval.

mvg F.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jan 2018 10:27

Aangezien het mankement gekend was, is dit geen verborgen gebrek.

Je zal je moeten beroepen op de belofte dat het mankement opgelost zou worden. Wat heb je van deze belofte op papier?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

frd
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jan 2018 14:30

We hebben een email conversatie met de man van het immokantoor, waarin wij de foto's doorsturen en waarop hij antwoord: "De verkopers zijn al bezig met aannemers om het probleem op te lossen.".

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jan 2018 15:06

We hebben een email conversatie met de man van het immokantoor, waarin wij de foto's doorsturen en waarop hij antwoord: "De verkopers zijn al bezig met aannemers om het probleem op te lossen.".
Kan je ergens uit die conversatie ook opmaken dat het opgelost zijn van dit probleem een voorwaarde was om de koop te laten doorgaan? In dat geval zou je naar de rechtbank kunnen stappen en argumenteren dat de verkopers zich niet aan de afspraak gehouden hebben aangezien het probleem nog niet verholpen is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Kopen”